Αποτέλεσμα εικόνας για δημος ναυπακτου

Την Παρασκευή 6 Ιανουαρίου 2017, εορτή των Θεοφανείων και ώρα 10.15΄, θα τελεσθεί Μέγας Αγιασμός στο Μητροπολιτικό Ναό του Αγίου Δημητρίου, στον οποίο θα χοροστατήσει ο Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης Ναυπάκτου και Αγίου Βλασίου κ.κ. Ιερόθεος.

Μετά το τέλος της Θείας λειτουργίας και του Αγιασμού στο Μητροπολιτικό Ναό, θα επακολουθήσει ο Αγιασμός των υδάτων με την κατάδυση του Τιμίου Σταυρού στη δυτική προβλήτα του Λιμανιού.

 

Π Ρ Ο Σ Κ Α Λ Ο Υ Ν Τ Α Ι

 

Οι Αρχές και ο Λαός της πόλης να παρακολουθήσουν τη Θεία Λειτουργία στο Μητροπολιτικό Ναό και την Τελετή Αγιασμού των υδάτων στο χώρο του Λιμανιού.

 

 

 

Ο Δήμος Δελφών κι η Εταιρεία Φωκικών Μελετών πραγματοποιούν διήμερο εορτασμό για την ιστορική μάχη της Άμπλιανης το Σάββατο και την Κυριακή 23 και 24 Ιουλίου 2016. Για πρώτη φορά φέτος ο εορτασμός θα περιλαμβάνει ανάβαση και πεζοπορία στους προμαχώνες (ταμπούρια) της μάχης, τα οποία είναι ίσως και τα μοναδικά σωζόμενα σε όλη τη χώρα από τις μάχες του Αγώνα της Εθνεγερσίας του 1821, με τη φιλοδοξία η πρωτοβουλία αυτή να εδραιωθεί και να επεκταθεί στην πορεία του χρόνου συμβάλλοντας στην καθιέρωση των "δρόμων του 21" στον τόπο μας.

Προσκαλούμε τους συνδημότες μας να συμμετάσχουν στην εκδήλωση αυτή, καθώς πρόκειται για μια σημαντική ευκαιρία να γνωρίσουν βιωματικά ένα ζωντανό και εν πολλοίς άγνωστο μνημείο της νεότερης ιστορίας μας και να εμβαθύνουν στην ιστορική γνώση και αυτοσυνειδησία που περικλείει η συλλογική μνήμη της Επανάστασης του 21.  

Το πρόγραμμα του διημέρου

Σάββατο 23 Ιουλίου 2016

8:ΟΟ π.μ.: Πεζοπορία από τη θέση "Πλάκα", πλησίον των εγκαταστάσεων του 51, στους προμαχώνες της μάχης

Κυριακή 24 Ιουλίου 2016

11:00 π.μ.: Επιμνημόσυνη δέηση

Πανηγυρικός της ημέρας από τον Πρόεδρο του Συνδέσμου Εφέδρων Αξιωματικών Νομού Φωκίδας κ. Γρηγόρη Μιχαλέα

 

Ο Δήμος Δελφών με τη συνεργασία του ΙΕΚ Τουριστικής Εκπαίδευσης Γαλαξιδίου διοργάνωσαν την Κυριακή 15/5/2016 την 3η ΡΟΥΜΕΛΙΩΤΙΚΗ ΚΟΥΖΙΝΑ στο Γαλαξίδι. Τη φετινή χρονιά η διοργάνωση κατά καθολική ομολογία ξεπέρασε από άποψη επισκεψιμότητας τις δυο προηγούμενες χρονιές. Στο πλαίσιο αυτό εκτιμάται ότι η αύξηση ήταν της τάξης του 30%, πραγματικότητα που αποδεικνύει ότι με τη μέριμνα όλων των εμπλεκομένων χρόνο με το χρόνο διευρύνει τη σημασία της στην ανάδειξη και την καθιέρωση του πολιτιστικού και τουριστικού προϊόντος του Δήμου Δελφών.

 

Παράλληλα, αξίζει να σημειωθεί οτι η ΡΟΥΜΕΛΙΩΤΙΚΗ ΚΟΥΖΙΝΑ αγκαλιάστηκε από καταξιωμένους γαστρονόμους οι οποίοι έδωσαν το παρόν ως μέλη της κριτικής επιτροπής του διαγωνισμού μαγειρικής, όπως ο Ηλίας Μαμαλάκης, η Ντίνα Νικολάου, η Ελένη Ψυχούλη, η Νάντια Ρηγάτου κ.α., καθώς και η Λέσχη Αρχιμαγείρων Βορείου Ελλάδος.

 

Η εκδήλωση αποτελείτο  από τρία μέρη:

 

1) Tο διαγωνιστικό κατά το οποίο συγκεντρώθηκαν και αξιολογήθηκαν 75 παραδοσιακές συνταγές από όλο το Δήμο Δελφών αλλά και από την Φωκίδα ευρύτερα.

 

2)Τη Μαγειρική Πανδαισία, με τα υψηλής αισθητικής και γεύσης πιάτα που προετοίμασαν οι σπουδαστές του ΙΕΚ Γαλαξειδίου με την επίβλεψη των Καθηγητών της Σχολής.

 

3) Το εκθεσιακό κομμάτι με το οποίο δόθηκε έμφαση στη συμμετοχή τοπικών παραγωγών και στην προβολή των τοπικών προϊόντων και των υπηρεσιών τουρισμού που παρέχουν επιχειρήσεις από το Δήμο Δελφών και τη Φωκίδα.  

 

Οφείλει ταυτόχρονα να σημειωθεί ότι ο Δήμος Δελφών επιφυλάσσει ιδιαίτερη βαρύτητα στην προοπτική της συγκεκριμένης διοργάνωσης και ήδη από φέτος δόθηκε ιδιαίτερη έμφαση στο συγκεκριμένο κομμάτι της εκδήλωσης, με την εγκατάσταση του κατάλληλου εκθεσιακού εξοπλισμού που αναβάθμισε το χαρακτήρα της διοργάνωσης (παγόδες).

 

Εκφράζουμε ευχαριστίες προς κάθε φορέα αλλά και προς όλους όσοι συνέδραμαν με κάθε τρόπο στην επιτυχή διοργάνωση. 

Τις αμέσως επόμενες ημέρες αυτό θα συμβεί ξεχωριστά με αναλυτικό ευχαριστήριο.

 

Την αναβίωση του Μικρασιάτικου Εθίμου «ΒΑΡΒΑΡΑ» πραγματοποίησε για 11η χρονιά το Διοικητικό Συμβούλιο της Ένωσης Μικρασιατών Θήβας ανήμερα της εορτής της Αγίας Βαρβάρας, στην Μικρασιατική Εστία και ήταν εκεί,  όλοι όσοι αγαπούν και συμπαραστέκονται στο έργο της  Ένωσης .

 Δημοτική αρχή, εκπρόσωποι συλλόγων και ο  Γεν. Γραμματέας της Ομοσπονδίας Προσφυγικών Σωματείων Ελλάδος  Δημήτρη Παντέλα που εκπροσωπούσε την  Ο.Π.Σ.Ε. έδωσαν το παρόν.

 Μαζί και τα μέλη του Συλλόγου, το τμήμα χορευτικού και η χορωδία, τα μέλη του θεατρικού εργαστηρίου αλλά και πολλοί  φίλοι που στηρίζουν το σύλλογο όλα αυτά τα χρόνια. Μεγαλύτεροι σε ηλικία αλλά και πολλοί νέοι άνθρωποι που βλέποντας τις δραστηριότητες της Ένωσης βρίσκονται  κοντά στο σύλλογο και τις δράσεις του. Αυτό το νέο αίμα των Μικρασιατών που ανταποκρίνονται, δίνει την  ελπίδα, ότι κανένας κόπος και καμιά προσπάθεια  δεν πάει χαμένη .

Αυτό είναι που οδηγεί και τα μέλη του Δ.Σ  στην πραγματοποίηση ποιοτικών δράσεων που δίνουν την δυνατότητα τόσο στα μέλη όσο και σε συμπολίτες (περισσότερα από 300 άτομα συμμετέχουν στα τμήματα) να εκφράζονται μέσα από το θέατρο (θεατρικό εργαστήρι), το χορό (5 τμήματα για μαθητές νηπίου, Δημοτικού, Γυμνασίου-Λυκείου, και 2 ενηλίκων) το τραγούδι ( μεικτή παραδοσιακή χορωδία)  τη ζωγραφική (εργαστήρι ζωγραφικής για παιδιά )

Τα καζάνια μπήκαν από νωρίς το πρωί με την επιμέλεια από τις κυρίες Στάσα Τσολάκου, Γιαννούλα Αραπίκου, Ευσταθία Καραγιάννη, Μαρία Γελέκα  και στις 6:30 ο αχνιστός χυλός με τα «Βάρβαρα» και τις μυρωδιές από το ‘καβουρντισμένο’  σουσάμι και την κανέλα πλημμύρισαν τον Συνοικισμό.

 Μαζί με τα «Βάρβαρα» προσφέρθηκαν λουκουμάδες χαλβάς και άλλα παραδοσιακά μικρασιάτικα γλυκά και εδέσματα που έφτιαξαν οι γυναίκες της Ένωσης Αγνή Δεληκωσταντίνου , Βαγγελίτσα Σκυριανού-Στρατέλου , Χρυσάνθη Στρατέλου-Κανέτη , Μαρία Λεπενιώτη , Καίτη Ακρίβου , Μαρία Δαούτη , Ελένη Καραγιάννη , Φωτούλα Στρατέλου , Σοφία Σαντά, Μαριάννα Πλατιά, Μαρία Μαυρίδου, Ευαγγελία Παναγιωταρά, Ελένη Δεληκωνσταντίνου, Μαρία Μίχα, Μαρία Δελαβέκουρα-Βαλμά Μαρία Χλωρού (Bitter Sweet) μαζί με αναψυκτικά, ποτό μαστίχα, αρμπαρόριζα, βύσσινο και τσίπουρο που προσφέρθηκε από την Ένωση. Κάπως έτσι ξεκίνησε και ο χορός με τα μέλη του χορευτικού και της χορωδίας που κράτησε για αρκετές ώρες, με τις ευχές  για : «Μέλι και Γάλα στη στράτα μας και Καλά Χριστούγεννα σε όλους !!!  Και του χρόνου με υγεία.



 http://thivarealnews.blogspot.com/2015/

΄Ηθη και έθιμα του τόπου μας

Ποιο είναι το πρώτο πράγμα που σας έρχεται στο μυαλό όταν ακούτε τη λέξη αποκριά; Ποια είναι η ιστορία της και με ποιο τρόπο γιορτάζουν οι ΄Ελληνες το Τριώδιο; Η αποκριά έχει τις ρίζες της στην αρχαία Ελλάδα. Συνδέεται με την λατρεία του Διονύσου, θεού του κρασιού και των εορτασμών. Η αγγλική λέξη “carnival” προέρχεται από το λατινικό “carnem levare ή “carnis levamen” που σημαίνει «διακοπή της βρώσης κρέατος». Στα ελληνικά χρησιμοποιείται η λέξη «αποκριά» και σημαίνει ακριβώς το ίδιο.

Αυτή η δημοφιλής παράδοση προέρχεται από τις παγανιστικές τελετουργίες των αρχαίων Ελλήνων και τις γιορτές προς τιμή του Διονύσου, θεού του κρασιού και της ευθυμίας. Οι άνθρωποι μεταμφιέζονταν σε σάτυρους ή φορούσαν μάσκες και ξεχύνονταν στους δρόμους και στις γειτονιές συμπεριφερόμενοι «προκλητικά» με τολμηρές φράσεις και πράξεις. Αυτό εξυπηρετούσε το σκοπό να επιτρέπεται να εκφράζονται ελεύθερα ερωτικές σκέψεις ενώ έκρυβαν την αληθινή τους ταυτότητα πίσω από τις μάσκες. Αυτή η παράδοση τελικά εξαπλώθηκε και σε άλλα μέρη του κόσμου μέσω της Ρωμαϊκής Αυτοκρατορίας και την ανακάλυψη του Νέου Κόσμου. Όμως, οι παγανιστικές πρακτικές ήταν τόσο βαθιά ριζωμένες που δεν καταργήθηκαν τελείως. Αργότερα, όταν εμφανίστηκε ο χριστιανισμός, αν και οι άνθρωποι σταμάτησαν να λατρεύουν τους θεούς του Ολύμπου, οι συνήθειες των Ελλήνων να μεταμφιέζονται και να γιορτάζουν στους δρόμους παρέμειναν. Μία φορά τον χρόνο, περίπου αυτή την εποχή, τα καρναβάλια συμβαίνουν σε πολλές πόλεις και χωριά της χώρας μας.

Στην πραγματικότητα η αποκριά διαρκεί τρεις εβδομάδες, και ξεκινάει 60 μέρες πριν το Πάσχα. Ονομάζεται Τριώδιο. Η λέξη προέρχεται από το «τρεις ωδές» που σημαίνει οι τρεις ύμνοι που συνηθίζουμε να λέμε στην εκκλησία. Ξεκινά την πρώτη Κυριακή που αναφέρεται στο Ευαγγέλιο του «Τελώνη και Φαρισαίου». Τη δεύτερη Κυριακή, στο Ευαγγέλιο του «Ασώτου Υιού». Η τρίτη είναι της «Απόκρεω» και η τελευταία Κυριακή της αποκριάς, κατά την οποία οι εορτασμοί και οι εκδηλώσεις φτάνουν στο απώγειό τους, είναι η «Τυρινή» (τυροφάγου). Το τέλος της αποκριάς είναι την αυγή της επόμενης μέρας: η πρώτη μέρα της Σαρακοστής που ονομάζεται Καθαρή Δευτέρα.

2

Κατά τη διάρκεια αυτών των ημερών, γιορτές και εκδηλώσεις οργανώνονται παντού και οι άνθρωποι διασκεδάζουν πολύ και κυρίως τα παιδιά. Οι ενήλικες και τα παιδιά μεταμφιέζονται με αστεία κοστούμια, χορεύουν, τραγουδούν και παρακολουθούν παρελάσεις καρνάβαλων καθώς και άλλες δραστηριότητες, που οργανώνονται από τους δήμους όλων σχεδόν των πόλεων της Ελλάδας.

Κατά τη διάρκεια όλων αυτών έχουμε κάποια πολύ ιδιαίτερα έθιμα:

Ψυχοσάββατα

Πηγαίνοντας πίσω στους αρχαίους ΄Ελληνες, αυτή ήταν μία εποχή γιορτής για την αναμονή της άνοιξης. Παραδόξως, αυτή η γιορτή περιελάμβανε τελετουργικά αφιερωμένα και στη «νέα ζωή» (το μπουμπούκιασμα των δέντρων, των κλημάτων, των λουλουδιών κλπ) και στις ψυχές των νεκρών που πίστευαν ότι ανέβαιναν στον «πάνω κόσμο» περίπου την 1η Μαρτίου. Με την ανατολή του χριστιανισμού η εκκλησία προσπάθησε να υποβιβάσει τις παγανιστικές τελετές και να τις αντικαταστήσει με χριστιανικές πρακτικές. Για αυτό, κατά την διάρκεια αυτών των ημερών βρίσκουμε την πρακτική ειδικών λειτουργιών και μνημοσύνων στα τρία Ψυχοσάββατα όπου οι άνθρωποι πηγαίνουν βρασμένο σιτάρι (κόλιβα) στην εκκλησία και τα μοιράζουν στο εκκλησίασμα μετά την λειτουργία στη μνήμη των αγαπημένων τους.

Τσικνοπέμπτη

Η Τσικνοπέμπτη είναι μία ετήσια τελετή, της οποίας η αρχή χάνεται μέσα στους αιώνες. Είναι η μέρα που τρώγεται κρέας. Η λέξη Τσικνοπέμπτη προέρχεται από τις λέξεις «τσίκνα» (η μυρωδιά του καμένου, ψημένου κρέατος) και «Πέμπτη», και γιορτάζεται την Πέμπτη που είναι 11 μέρες πριν την Καθαρά Δευτέρα. Είναι μία μέρα χαράς αλλά και προετοιμασίας για τους Ελληνορθόδοξους χριστιανούς, καθώς η 40-ήμερη περίοδος της Σαρακοστής πριν το Πάσχα πλησιάζει. Σε κάποια μέρη στην Ελλάδα, ιδιαίτερα στην επαρχία της Πελοποννήσου, την εβδομάδα της Τσικνοπέμπτης, οι άνθρωποι σφάζουν τα γουρούνια τους και ετοιμάζουν νόστιμους μεζέδες: «πηχτή», «ομάτια», «τσιγαρίδες», λουκάνικα κλπ.

3

Γαϊτανάκι

Το παλιό έθιμο με το γαϊτανάκι γίνεται στην κεντρική πλατεία πολλών πόλεων. Είναι ένας χορός όπου οι χορευτές, που ντύνονται με παραδοσιακές στολές, χορεύουν σε κύκλο κρατώντας πολύχρωμες κορδέλες που στερεώνονται στην κορυφή ενός μακριού κονταριού το οποίο βρίσκεται στη μέση του κύκλου. Καθώς χορεύουν οι κορδέλες τυλίγονται γύρω από το κοντάρι και μετά ξετυλίγονται.

Κυριακή της Τυρινής

΄Ανθρωποι με αστείες φορεσιές βγαίνουν στους δρόμους, συνοδευόμενοι από την μουσική της μπάντας του δήμου. Είναι η μέρα της Παρέλασης των Καρνάβαλων! Η παρέλαση δημιουργείται από ομάδες μεταμφιεσμένων ανθρώπων, χορευτών και αρμάτων. Το θέμα του κάθε άρματος της παρέλασης είναι διαφορετικό και τα περισσότερα διακωμωδούν με ομοιοκατάληκτες στροφές τις καταστάσεις και τα γεγονότα, παριστάνοντας τους πολιτικούς και τη ζωή της ελληνικής κοινωνίας εν γένει καθώς και άλλα διεθνή γεγονότα. Αυτές οι σατυρικές στροφές και τα κουστούμια των συμμετεχόντων διασκεδάζουν πολύ τους θεατές.

Αργότερα το απόγευμα θα βρείτε τη τελευταία εκδήλωση που συμβαίνει. Οι άνθρωποι θα μαζευτούν στην κεντρική πλατεία για φαγητό, ποτό και χορό. Αυτό είναι και το τέλος της παρέλασης. Το τελευταίο γεγονός θα είναι ο κάψιμο του Βασιλιά Καρνάβαλου σε μία μεγάλη φωτιά όπου όλοι θα χορεύουν γύρω της. Κάποιες φορές υπάρχουν απλές φωτιές που ονομάζονται «φάνι» και οι άνθρωποι τραγουδούν σατυρικά τραγούδια και χορεύουν παραδοσιακούς χορούς. Τα τραγούδια συνήθως έχουν πολλά σεξουαλικά υπονοούμενα και μεταξύ των χορών υπάρχουν μερικοί με θεατρικό χαρακτήρα, όπου μερικοί άνδρες, χορευτές υποδύονται τις γυναίκες. Η Παρέλαση των Καρνάβαλων γίνεται σε πολλές πόλεις, κωμοπόλεις και χωριά της Ελλάδας, και είναι πολύ θεαματική. Κάποιες από τις μεγαλύτερες παρελάσεις γίνονται στην Αθήνα (καρναβάλι του Ρέντη), στην Ξάνθη, στην Πάτρα. Στην πραγματικότητα, το καρναβάλι της Πάτρας είναι το πιο γνωστό στην Ελλάδα.

4

Το Καρναβάλι της Πάτρας

Το καρναβάλι της Πάτρας είναι η συνάντηση μεταξύ ενός μύθου με την πραγματικότητα, φαντασία και δημιουργικότητα μέσα στους αιώνες. Είναι από τα πιο σπουδαία γεγονότα όχι μόνο για την πόλη, αλλά και για ολόκληρη τη χώρα. Η περίοδος της αποκριάς στην Πάτρα, ανεξάρτητα από την ημερομηνία έναρξης του Τριωδίου, ξεκινά την επόμενη ημέρα από τη γιορτή του Αγίου Αντωνίου, στις 18 Ιανουαρίου. Τα πιο σημαντικά στοιχεία (αρχεία) από πρόσφατες έρευνες που αφορούν το καρναβάλι των Πατρών θα μας στείλουν πίσω στον 19ο αιώνα. Αλλά το σημείο στροφής της καρναβαλιού που του δίνει τη σημερινή του μορφή αναφέρεται στο 1966 με την εισαγωγή του παιχνιδιού «Κυνήγι του Θησαυρού». Το κυνήγι του μέχρι σήμερα, μετέτρεψε τον ανώνυμο συμμετέχοντα σε κυρίαρχο πρόσωπο του καρναβαλιού. Το ταλέντο των χιλιάδων νέων ανθρώπων που συμμετέχουν με τις ομάδες τους κάθε χρόνο, ξεδιπλώνεται σε όλο του το μεγαλείο μέσω του καρναβαλιού της Πάτρας. Το «Κυνήγι του Θησαυρού» είναι μία σειρά ερωτήσεων, γρίφων και δραστηριοτήτων, που καταλήγει να είναι μία σπαζοκεφαλιά για τους «διαγωνιζόμενους». Τα μέλη των ομάδων παίρνουν μέρος στην παντομίμα, μεικτό θέαμα, θέατρο, χορός, δημιουργίες και κουίζ. Η φαντασία, το ταλέντο, η πολυπλοκότητα, το γέλιο, η ποικιλία και η ζωντάνια ενώνονται για να προσθέσουν κάτι ιδιαίτερο στο καρναβάλι της Πάτρας κάθε χρόνο. Και μετά, έρχεται η Μεγάλη Παρέλαση. Αυτή είναι η μεγαλύτερη στιγμή του καρναβαλιού των Πατρών. ΄Ολη η πόλη και περισσότερο οι επισκέπτες, κινούνται στους ρυθμούς που οι συμμετέχοντες επιβάλλουν, και τα άρματα (εκατοντάδες από αυτά) μαζί με τον Βασιλιά Καρνάβαλο σας οδηγούν σε μονοπάτια κεφιού και ελευθερίας από τις έννοιες. Αυτό που συμβαίνει στην Πάτρα, την τελευταία Κυριακή της αποκριάς, είναι η κορυφή μιας πυραμίδας, την οποία το καρναβάλι των Πατρών χτίζει κάθε χρόνο. Η παρέλαση ξεκινά μετά το μεσημέρι με μεγάλο κέφι, χορεύοντας, ενώ όσοι πήραν μέρος στο κυνήγι του θησαυρού γράφουν την δική τους ιστορία με τον τρόπο τους στους δρόμους της πόλης. Μετά το τέλος της μεγάλης παρέλασης, σε μια μοναδική βραδιά ο Βασιλιάς Καρνάβαλος θα αποχαιρετίσει τους εραστές του είδους κλείνοντας ραντεβού για την επόμενη χρονιά. Είναι η στιγμή που ο βασιλιάς καρνάβαλος θα δοθεί στην πυρά και ο ουρανός της Πάτρας θα γεμίσει φως και χρώμα.

5

Εν τω μεταξύ, η ζωντάνια του χορού δεν σταματάει, καθώς οι χιλιάδες συμμετέχοντες θα συνεχίσουν να ζουν σε ξέφρενους ρυθμούς μέχρι το πρωί. Βοηθοί του καρναβαλιού των Πατρών είναι ομάδες, σύλλογοι και χορηγοί. Η επιτροπή Καρναβαλιού, ο όμιλος των ανθρώπων που μοιράζουν σοκολάτες, το πλήρωμα των κυνηγών του θησαυρού και πολλοί άλλοι με γνήσιο πνεύμα καρναβαλιού, παίζουν θεατρικές τους παραστάσεις, θέατρο δρόμου και κουίζ.

Καθαρά Δευτέρα

Τελικά, το «Τριώδιο» τελειώνει. Είναι η πρώτη μέρα της Σαρακοστής, είναι Καθαρά Δευτέρα. Οι άνθρωποι μαζεύονται για τους τελευταίους εορτασμούς. Ζωντανή παραδοσιακή μουσική, τραγούδι, χορός, θαλασσινά, ούζο, κρασί και όλοι είναι καλεσμένοι στη γιορτή. Το παραδοσιακό ψωμί «λαγάνα» είναι διαθέσιμο αυτήν την μέρα στους φούρνους. Δεν επιτρέπεται να φαγωθεί κρέας ή ελαιόλαδο αλλά αυτό δεν εμποδίζει κανέναν από το να διασκεδάσει. Οι άνθρωποι συνήθως πάνε στην εξοχή αυτήν την ημέρα. Και το πιο φαντασμαγορικό έθιμο είναι το πέταγμα των χαρταετών. Ο ουρανός γεμίζει από πολύχρωμους χαρταετούς, που πετάνε σαν πουλιά και καλωσορίζουν την άνοιξη… Στην Αθήνα, μαζεύονται στις κορυφές των λόφων της πόλης (Φιλοπάππου, Στρέφη, Λυκαβηττός) όπου και πετούν τους χαρταετούς και υπάρχει ζωντανή μουσική, παραδοσιακή και μοντέρνα, με δημοφιλείς τραγουδιστές και όλοι χορεύουν.

Με την Καθαρή Δευτέρα οι Απόκριες τελειώνουν και ακολουθούν 40 ημέρες νηστείας για τους χριστιανούς μέχρι την γιορτή του Πάσχα.

 

Γράφει η Αναστασία Τσίρη

Πτυχιούχος του Τμήματος Επικοινωνίας & ΜΜΕ

 

του Πανεπιστημίου Αθηνών

top